Lamky fórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
DomovDomov  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  HľadaťHľadať  RegistráciaRegistrácia  PrihláseniePrihlásenie  

 

 Podíl fyzikálních enginů ve hrách

Goto down 
2 posters
AutorSpráva
OSCAAR
Super klaňák
Super klaňák
OSCAAR


Počet príspevkov : 139
Points : 181
Reputation : 0
Join date : 12.04.2009

Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty
OdoslaťPredmet: Podíl fyzikálních enginů ve hrách   Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty03.01.10 1:41

Velmi pěkné shrnutí stavu a podílů fyzikálních enginů používaných ve hrách zpracoval server PhysXInfo.com. Jedna se o statistiku za poslendí čtyři roky, hry vydané před rokem 2006 a nekomerční projekty nebyly započítány. Nejprve celkový počet her, které používají některé z fyzikálních enginů:

Podíl fyzikálních enginů ve hrách Numb_released_titles

Autor článku současně stručně charakterizuje jednotlivé enginy, PhysX (dříve NovodeX, koupen se společností Ageia nVidií) a Havok asi nemusím představovat, Open Dynamics Engine byl populární hlavně před lety, Newton Game Dynamics na schopnější verzi 2.0 prý čeká a slibný Bullet od zběha z Havoku (Erwin Coumans) se letos dostal do povědomí i kvůli aférce s marketingem AMD.

PhysX má už nejvíce herních titulů, dokonce více než Havok, ale v dalším grafu se dostávají absolutní čísla trochu do jiného světla. Hry jsou rozděleny podle hodnocení na metacritic.com (tzv. metascore) a zatímco Havok vládne v nejlépe hodnocených titulech (AAA), PhysX je v hodně hrách se skóre pod 50 %. Autor článku zmiňuje rovněž vysokou penetraci PhysX díky mnoha hrám na Unreal 3 engine, který právě PhysX SDK využívá.

Podíl fyzikálních enginů ve hrách Titles_rating_graph

Mezi top tituly s Havokem za rok 2009 patří třeba Killzone 2, Uncharted 2: Among Thieves a PhysX se letos dostala třeba do Dragon Age: Origins, Risen a Overlord 2. ODE znáte třeba ze série S.T.A.L.K.E.R. Velká část titulů s ODE je současně na Chrome engine od Techlandu (tvůrci Call of Juarez a dalších her).

Jak se vyvíjí počet titulů vydávaných s tím kterým enginem, to ukazuje hned následující graf. ODE umírá, Havok se drží a PhysX asi díky levnému (či bezplatnému) licencování i vývojářské podpoře od nVidie získává (zde připomenu, že mluvíme o PhysX obecně, tedy zdaleka jen o titulech s PPU/GPU akcelerací, chcete-li tak "CPU PhysX").

Podíl fyzikálních enginů ve hrách Titles_release_dynamics_graph_year

Velice zajímavý pohled přináší také rozbor pohled a rozdělení enginů podle platforem. Zatímco Havok je zastoupen poměrně rovnoměrně na všech hlavních herních platformách, PhysX se prosazuje hlavně na PC.

Podíl fyzikálních enginů ve hrách Platform_distribution_graph

Někteří možná zalitují, že není zmíněn také podíl her s GPU PhysX (či GeForce PhysX, chcete-li), ale ty bychom mohli zatím počítat na prstech. Z těch předních to jsou kupříkladu:
Batman: Arkham Asylum
Mirror's Edge
Sacred 2

A z těch, co měli buď podprůměrná hodnocení, rozporuplné recenze či jsou již staršího data anebo se jedná pouze o pár levelů/map s GPU PhysX, potom zmiňme třeba:
Terminator Salvation
Cryostasis
Darkest of Days
Crazy Machines 2 (některé úrovně)
Unreal Tournament 3 (několik map)
Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Warmonger
Návrat hore Goto down
Lolovnica
Super klaňák
Super klaňák
Lolovnica


Počet príspevkov : 148
Points : 206
Reputation : 0
Join date : 27.08.2009

Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty
OdoslaťPredmet: Re: Podíl fyzikálních enginů ve hrách   Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty03.01.10 3:08

mno je to pekne skoda ze ako atićkar nemozem psych-x uzivat Mad
Návrat hore Goto down
OSCAAR
Super klaňák
Super klaňák
OSCAAR


Počet príspevkov : 139
Points : 181
Reputation : 0
Join date : 12.04.2009

Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty
OdoslaťPredmet: Re: Podíl fyzikálních enginů ve hrách   Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty03.01.10 11:16

Šlo by to ale musel bys mít OS Windows XP a dva PCI-E a druhou kartu NVIDIA od řady GeForce 8X00 family . . .
Návrat hore Goto down
Lolovnica
Super klaňák
Super klaňák
Lolovnica


Počet príspevkov : 148
Points : 206
Reputation : 0
Join date : 27.08.2009

Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty
OdoslaťPredmet: Re: Podíl fyzikálních enginů ve hrách   Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty03.01.10 13:36

?????? a ako by som sparoval nVidiu s ATI ???? Shocked
Návrat hore Goto down
OSCAAR
Super klaňák
Super klaňák
OSCAAR


Počet príspevkov : 139
Points : 181
Reputation : 0
Join date : 12.04.2009

Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty
OdoslaťPredmet: Re: Podíl fyzikálních enginů ve hrách   Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty04.01.10 7:08

Defakto ANO,měl bys ATI na rendering a NVIDIA na PhysX. . . Ale pod Win 7 to nepojede a pod XP jedině se staršíma driverama jelikož ty nove nepovolují PhysX když je v systému ještě ATI... NVIDIA si střeží PhysX nesmislně jako technologii pro GeForce karty...
Návrat hore Goto down
Sponsored content





Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty
OdoslaťPredmet: Re: Podíl fyzikálních enginů ve hrách   Podíl fyzikálních enginů ve hrách Empty

Návrat hore Goto down
 
Podíl fyzikálních enginů ve hrách
Návrat hore 
Strana 1 z 1

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Lamky fórum :: Verejné :: Games-
Prejdi na: